Een PUK - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu Een PUK - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu

Een PUK

Door: Gijs Bleijenberg

Blijf op de hoogte en volg

24 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

‘N maal een PUK, altyd ’n PUK. Dat zeggen ze hier. Puk staat voor Potchefstroom Universiteit Kampus. Inmiddels ben ik al een echte PUK. Al helemaal ingeburgerd! Ik begin mijn favoriete gerechten te krijgen bij restaurants hier, weet plekken waar je goed kunt studeren en waar je heerlijk kunt relaxen. En natuurlijk braai ik vaak, zoals het hoort.
Op de campus hebben we Pukki, onze mascotte. Vandaag had ik de eer om met Pukki op de foto te mogen! Pukki is natuurlijk niet zomaar iemand, hij is het symbool van onze universiteit.

Als een echte Zuid-Afrikaan, ben ik naar een rugbywedstrijd geweest. In Zuid-Afrika strijden universiteiten tegen elkaar. En natuurlijk strijd onze universiteit gewoon mee. Onlangs speelde we thuis tegen de universiteit van Johannesburg. Twee uur voordat de wedstrijd begon zat ik keurig met mijn huisgenoten op de tribune. De wedstrijd kun je gratis bezoeken maar je moet erop tijd zijn, anders is er geen plek meer. Maar twee uur van te voren is er genoeg te zien, er worden parades opgevoerd, het leger hijst de vlaggen en er wordt gedanst. Ik als een echte Puk natuurlijk in mijn PUK outfit naar de wedstrijd. Petje op, t-shirtje aan en het PUK team aangemoedigd. Natuurlijk was Pukki er ook. We moedigden ons team met ‘here we go PUK, er we go!’ Ondanks onze aanmoediging hebben we helaas verloren.

Soms lijkt het wel een beetje op een Amerikaanse universiteit hier. Zoals de competitie tegen andere universiteiten en Pukki. Al is het hier een mooie tijd en leer ik hier veel. Op de theologie faculteit gaat het goed. Docenten leren je veel en het is een eer om hier op uitwisseling te gaan!

O, ja: het weer is hier prachtig! Elke dag rond de 33 graden! Gelukkig begin ik te wennen aan de zon!

  • 24 Februari 2016 - 15:28

    Edith Bouwman:

    Ha Gijs,

    Fijn dat je al gewend bent en maak ons maar jaloers met dat mooie weer. Leuke foto met je vriendje;-) Geniet van alles wat je meemaakt!

    Groetjes van ons!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 5874

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: