Een mooie week - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu Een mooie week - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu

Een mooie week

Door: Gijs Bleijenberg

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Afgelopen woensdag heb ik samen met een huisgenoot een braai (een Afrikaanse BBQ) georganiseerd. Dit om alle Zuid-Afrikanen die ons een warm welkom hebben gegeven te bedanken. In de begin weken hebben veel Zuid-Afrikanen ons geïntroduceerd in Zuid-Afrika. Ons uitgenodigd voor Bijbelstudie, ons meegenomen naar de winkel, ons uitgenodigd voor braai en ga zo maar door. Dus was het tijd voor de bedank braai!

Nadat het een groot deel van de middag had geregend was het gelukkig in de avond droog. De regen was overigens geen overbodige luxe: Het land is kurk droog, in de kranten wordt opgeroepen om minder water te gebruiken voor afwas en douche. In de avond kwamen onze genodigden en hebben we gezamenlijk een hele mooie avond gehad, met goed vlees en goede gesprekken.

Donderdagavond heb ik iets gedaan, dat ik in Nederland nog nooit heb gedaan: Ik heb mijn eerste voetbalwedstrijd gespeeld! Dit in het elftal van de Theologie Faculteit. Onze tegenstander: een studentenhuis. De kerk heeft ons gesponsord, van hen kregen we voetbalshirts. Op de plek waar ons hart is, stond op het voetbalshirt het logo van de kerk, daar onder stond dat we de hel zullen overwinnen, ook al spelen we voetbal.

Als start van de wedstrijd gaven we elkaar ene groepshug met onze slogan: ‘one… two… three… Theology!’ Nadat ik in de eerste helft op de bank, mocht ik in de tweede helft tien minuten in het veld als verdediger (rechts back). Toen ik in het veld stond zowel door ons elftal als de tegenpartij niet gescoord. Na de wedstrijd hebben we gezamenlijk rond de middenstip God gedankt voor de wedstrijd, met de tegenpartij in een groepshug. Ondanks mijn eerste wedstrijd heeft ons elftal toch verloren met 4-1.

Wordt lid van mijn malingslijst. Als u/jij daar je e-mailadres achterlaat krijg je een mailtje met mijn blog in u/jouw mailbox!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 5896

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: