Vakantie - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg

09 April 2016 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Het is al een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven. Hoogtijd om er weer één te schrijven! Ondanks dat het een drie weken geleden is dat ik mijn laatste blog heb geschreven heeft het toch een reden: ik ben op vakantie geweest.

Een week voor Pasen kregen we vakantie. Het eerste weekend ben ik op kamp geweest met de kerk. Omgeven door Zuid-Afrika ligt bergland Lesotho. Ons kamp ging naar de grens met Lesotho, ongeveer zes uur rijden van mijn plaats waar ik studeer. Daar hebben we met studenten en jonge werkers samen gebeden, Bijbelstudie gedaan en bovenal genoten. Zo hebben we ons vermaakt met spelletjes, bergwandelingen, abseilen, paardrijden door de bergen, wafels eten (helaas geen Belgische) en uiteraard zoals de gewoonte en cultuur een braai gehouden. Tussen al deze leuke dingen en de gezamenlijke Bijbelstudies en gebeden was er op de zondag een kerkdienst. Een predikant die ook mee op kamp was ging voor. Ten tijde van deze dienst kwam er een baviaan binnen. Terwijl ik rustig blijf zitten en denk ‘wat leuk, er zijn meer geïnteresseerde’, gaan de meeste Zuid-Afrikanen meteen in de verdediging. Met stokken, stoelen en bezems proberen de ze baviaan naar buiten te krijgen en sluiten ze alle deuren in alle haast en paniek. Nadat de baviaan buiten is gaat de preek verder. Na de dienst vraag ik waarom iedereen zo in paniek was en toen vertelde ze mij dat een baviaan in staat is mensen zwaar te verwonden of te doden, dit komt door hun tanden. Het blijkt dat bavianen alleen uit hun territorium gaan als ze eten zoeken en vinden mensen vlees goed te eten. Toen ik dat hoorde was ik blij met alle mensen die de baviaan naar buiten hebben geleid.

Nadat ik de maandag terug kwam ben ik samen met een vriend naar Kaapstad geweest. Dit is een mooie stad en heb daar de toerist uitgehangen door vrijwel alle toeristische attracties te bezoeken. Na elf dagen zoals de Afrikanen het zeggen: te hebben gekuierd in Kaapstad, zijn we weer terug gaan. De vakantie zat erop. Afgelopen week hard gestudeerd en was er veel werk doen. Daarom de late blog. Ondanks het harder werken is er uiteraard tijd om van de heerlijke ontspannen cultuur te genieten.

  • 17 April 2016 - 04:56

    Tante Alie :

    Mooi verslag Gijs

  • 17 April 2016 - 08:39

    Gretha:

    Gefeliciteerd mer je moeder. Mooi dat je goede vakantie hebt gehad. Studeer ze weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 5898

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: