Studeren in Afrika - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu Studeren in Afrika - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu

Studeren in Afrika

Door: Gijs

Blijf op de hoogte en volg

09 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog geschreven heb. Sorry! De afgelopen weken waren er tussentijdse toets weken. Of terwijl hard werken. De toets weken lijken qua cultuur op Leuven, waar dan in de examenperiode, de klokken van de bibliotheektoren luiden niet. Hier mogen de studenten niet sporten, worden de culturele activiteiten op stop gezet zodat iedereen kan studeren. Maar ja, nog een kleine maand en dan komen de grote examens.

Ondanks alle toets weken ben ik tweemaal meegenomen door vrienden. Als eerst naar Pretoria, waar ik het vootrekkersmonument gezien heb. Een groot monument van 40 bij 40 bij 40 meter. Een gebouw dat in de hele omgeving kan worden gezien. Het monument is gebouwd vanwege de grote trek in de 19de eeuw. De aangekomen Europeanen verlieten Kaapstad en gingen opzoek naar een plek in de binnenlanden van Zuid-Afrika. Dit is heel globaal de geschiedenis daarvan. Ook heb ik het regeringsgebouw in Pretoria bezichtigd. En als klapper op de vuurpijl ben ik naar de Nederlandse ambassade geweest om Koningsdag te vieren. Dat was heerlijk! Voor het eerst in lange tijd kroketten gegeten, poffertjes en drop! En natuurlijk was er een vrijmarkt en een dj met Nederlandse muziek.

Ook heeft een andere vriend mij meegenomen naar Johannesburg. Daar zijn we naar Gold Rif City geweest, dat is een pretpark met mooie, gave, geweldige achtbanen. Ook heeft hij mij meegenomen naar de Mall of Africa. De mall (een soort winkelcentrum maar dan in het kwadraat) was een week geleden geopend en is een van de grootste mall ter op het continet Afrika.

Zo, ik zal beloven dat ik nu eerder mijn blog zal schrijven!

Groeten uit Zuid-Afrika!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 5895

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: