Een update - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu Een update - Reisverslag uit Potchefstroom, Zuid-Afrika van gijsbleijenberg - WaarBenJij.nu

Een update

Blijf op de hoogte en volg

16 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Potchefstroom

Na alle drukte van examen voorbereidingen en examens nu tijd voor een blog. De afgelopen periode was het druk maar weinig meegemaakt. Voornamelijk studeren. Sommige cijfers heb ik al binnen en daar ben ik trots op.

Toch heb ik de afgelopen tijd iets bijzonders meegemaakt. Een moment dat ik dacht dat: ‘God u bent zo bijzonder’. Als ik het druk heb vind ik het fijn om even een boekenwinkel in te lopen. Vijf minuten van mijn vandaan is een mooie boekenwinkel. In die afgelopen tijd ben ik er zo vaak geweest dat ik precies weet welke boeken er verkocht zijn en hoeveel. Terwijl ik zit te bladeren in de Bijbel met kanttekening komt er een jonge naar mij toe met de vraag: ‘Ben jij wedergeboren?’ Ik kijk hem aan en zeg vol vreugde ‘ik ben wedergeboren, en jij?’ Waarop de jonge knikt en meteen een gesprek begint. Middel in de boekenwinkel hebben we samen gesproken over God, tussen als theologische boeken. En samen mochten we tot de ontdekking komen dat God in de harten van mensen woont niet in de (theologische) boeken die je zo kunnen helpen…

Deze keer een korte blog. Ik hoop later meer van mijn verhalen in een blog te zetten.

  • 16 Juni 2016 - 18:34

    Sylvia Bleijenberg:

    Wat kunnen er geweldige mensen op je pad komen.
    Bijzonder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Potchefstroom

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 5902

Voorgaande reizen:

19 Januari 2016 - 19 Januari 2016

Studeren in Zuid-Afrika

Landen bezocht: